În articolul de astăzi o să parcurg, pe scurt, beneficiile cele mai importante ale standardelor ISO.
Desigur, în analiza de mai jos vor fi luate în considerare cele mai relevante standarde ISO, printre care: ISO 9001; ISO 14001; ISO 45001; ISO 27001; ISO 31000; ISO 15408; ISO 19790 sau ISO 15408.
Implementarea standardelor ISO la nivelul companiei
- Demonstrează angajamentul față de calitate;
- se aplică organizațiilor de orice dimensiune;
- se obține un management intern mai bun;
- mai puțină risipă;
- se reduc costurile – economisești timp: se configurează un flux de lucru operațional transparent, oamenii vor înțelege nu numai cum să își facă propriile sarcini mai clar, ci și cum ar trebui să interacționeze cu ceilalți. Odată cu eficientizarea proceselor interne, responsabilitatea și trasabilitatea se vor îmbunătăți;
- crește eficiența, productivitatea și profitul;
- reținere și achiziție îmbunătățită a clienților;
- rezultate consecvente, măsurate și monitorizate;
- organizația va fi orientată către client prin definirea sistemelor și proceselor interne;
- eficientizarea costurilor prin stabilirea obiectivelor organizației;
- definirea clară a proceselor de operare și a instrucțiunilor de lucru, astfel încât personalul de operare să efectueze operațiuni fără erori;
- obiective stabilite clar pentru fiecare angajat;
- sarcini clar definite;
- angajații își pot împărtăși cele mai bune practici;
- se crește satisfacția clienților: aceștia vor experimenta tot ce poate oferi afacerea. Clienții mulțumiți sunt clienți fideli, iar clienții fideli aduc recenzii pozitive, referințe și venituri suplimentare;
- organizația devine un proces condus și rentabil (prin metodologia de gestionare a riscurilor care trebuie să fie documentată și practicată);
- analiza datelor și informațiilor de rezolvat – problemele clienților, eficiența costurilor, îmbunătățirea proceselor etc.
- comercializare sporită: aproape toți observatorii sunt de acord că înregistrarea ISO 9000 oferă întreprinderilor o credibilitate semnificativ sporită atât pentru clienții actuali, cât și pentru cei potențiali. Practic, compania este dedicată furnizării de calitate clienților săi, ceea ce nu este un avantaj mic, indiferent dacă compania negociază cu un client îndelungat sau încearcă să îndepărteze un client potențial profitabil de un concurent. Acest beneficiu se manifestă nu numai prin reținerea crescută a clienților, ci și prin achiziționarea crescută a clienților și capacitatea sporită de a intra pe noi piețe;
- credibilitate: accentul pus pe angajați de calitate;
- stabilirea prezenței pe piețele internaționale;
- îmbunătățirea încrederii clienților cu privire la produsele companiei;
- reducerea vizitelor la site-ul furnizorului, reducându-se astfel costurile;
- certificarea ISO este păstrată drept criteriu de împrumut pentru băncile care împrumută organizațiile;
- companiile de asigurări folosesc, de asemenea, această certificare pentru evaluarea riscurilor;
- îmbunătățire profesională continuă;
- posibilitatea de a accesa piețe noi: un semn de calitate recunoscut ajută la depășirea reticenței potențialilor clienți care doresc să se ocupe de afacerea ta. Clienții apreciază calitatea bunurilor și serviciilor lor și vor prefera să se ocupe de companii care subliniază și au investit în calitate;
- utilizează cele mai bune practici;
- beneficii pentru mediu: standardele internaționale contribuie la reducerea impactului negativ asupra mediului.
Elementele sistemelor de gestionare a calității ISO 9000
- Responsabilitatea managementului;
- sistem de calitate;
- intrarea comenzii;
- controlul proiectării;
- controlul documentelor și datelor;
- achiziționarea;
- controlul produselor furnizate de clienți;
- identificarea și tractabilitatea produsului;
- controlul proceselor;
- controlul inspecției și testării echipamentelor de inspecție, măsurare și testare;
- inspecția și starea testului;
- controlul produselor neconforme;
- acțiune corectivă și preventivă;
- manipulare, depozitare, ambalare și livrare;
- controlul înregistrărilor de calitate;
- audituri interne de calitate;
- instruire;
- service;
- tehnici statistice.
Standarde ISO – o imagine de ansamblu
Standardele ISO au apărut în 1989-1990 și au fost create de Organizația Internațională a Standardelor (ISO), fiind adoptate ca standarde naționale.
Ele au dat o formă formală principiilor de management de calitate totală dezvoltate în 1945 în secțiile de producție de către cercetători precum Dr. Deming, Dr. Juran, Dr. Ishikava, Dr. Croby, Dr. Thaguchi.
Într-o stare subconștientă, o organizație certificată poartă un mesaj potrivit care se rezumă la ideea și la valoarea de încredere.
Clienții se transformă progresiv în cumpărători conștienți de calitate dar care au nevoie să înțeleagă dinainte că afacerea le poate satisface dorințele.
Business Generator te poate ajuta să îmbunătățești satisfacția clientului, să câștigi consistență și să crești calitatea proceselor interne prin implementarea unui sistem de management de înaltă calitate.
Proverbul spune așa:
Se poate duce calul la iaz, dar calul să bea apă!
În mod similar:
Certificarea ISO 9001 este un instrument de certificare extern / o mână de ajutor.
Business Generator ofera consultanta ISO vedeti aici
Organizația (calul) trebuie să decidă și să înțeleagă prevederile standardului și să pună în aplicare toate normele și recomandările prevăzute (să bea apa).